Situacions d'aprenentatge

Aquest any, tenim reservada una franja horària per treballar situacions d’aprenentatge. Aquestes són escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatges. Plantegen un context concret, una realitat
actual, passada o previsible en el futur, en forma de pregunta o problema que cal comprendre, a la que cal donar resposta o sobre la que s’ha d’intervenir. Aquestes situacions situen a l’alumnat en una posició activa respecte del seu propi aprenentatge.
En el nostre cas, CI2, ens vàrem preguntar a nosaltres mateixos algunes preguntes que ens agradaria resoldre i que fins ara no en sabíem la resposta. Varen sorgir moltes preguntes que les vam posar en comú. Després, vam votar per tal de decidir quina volíem treballar.
Finalment els alumnes van decidir que volien donar resposta a la següent pregunta:
- D’on ve l’aigua del mar?
Després de fer recerca vàrem descobrir que l’aigua del mar venia del cicle de l’aigua. Vam visualitzar alguns vídeos explicatius i vàrem generar un debat molt productiu. També vàrem donar resposta a altres preguntes com el perquè de l’aigua salada del mar. Per acabar, vam crear un mural per grups sobre el cicle de l’aigua.
Ha estat una gran experiència i esperem seguir donant resposta a moltes més preguntes al llarg de l’any.


